Patrick Ambron بنیانگذار و مدیرعامل BrandYourself
برای شرکتها یا بسیاری از افراد، مهم است که با جستجوی نام آنها در گوگل یا شبکههای اجتماعی، چه محتوایی به نمایش در میآید. این مسئله در مورد برندسازی و پرسونال برندینگ اهمیت بسیاری دارد. مطمئنا هر کسی یک بار هم که شده نام خودش را گوگل یا شبکههای اجتماعی جستجو کرده است. شاید برای بیشتر افراد مهم نباشد که با جستجوی نامشان چه محتوایی نمایش داده میشود، اما برای افراد مشهور و کسانی که میخواهند از نامشان مثل یک برند استفاده کنند، این مسئله اهمیتی حیاتی دارد.
در سالهای دانشگاه، یکی از دوستان Patrick Ambron از این که فردی همنام او در نتایج گوگل نمایش داده میشد، شاکی بود. بحث و شوخی در مورد این مسئله جرقهای برای پاتریک شد تا به دنبال روشی برای مدیریت اطلاعاتی باشد که فرد میخواهد در مورد او در فضای اینترنت به نمایش دربیاید.
بعد از پایان دانشگاه، پاتریک به همراه دو نفر از همکلاسیهایش روی ایدهای به نام BrandYourself کار کرد. سایتی که با آنالیز آنچه از شما در اینترنت موجود است، سعی در بهبود اعتبار شما در اینترنت دارد.
مدیریت شهرت یا Reputation management
شرکتهای بزرگ و افراد مشهور، برای آنکه وجهه خود را در جامعه بهبود دهند، بخشی از هزینهی تبلیغات را صرف مفهومی به نام مدیریت شهرت یا Reputation management میکنند. با گسترش فضای وب، مدیریت شهرت بسیار سختتر شد و شاخهای به نام مدیریت شهرت آنلاین یا ORM شکل گرفت. در مدیریت شهرت آنلاین، شرکتها با استفاده از سئو، قوانین وب و حتی دعوای حقوقی، سعی میکنند اخبار منفی در مورد شرکتشان از نتایج حذف شده و اخبار مثبت جایگزین آنها شود و کاربر دقیقا به محتوا و سایتی هدایت شود که خود شرکتها میخواهند.
شرکتهایی نیز برای کمک به افراد مشهور تاسیس شده است تا آنها نیز بتوانند اعتبار و وجهه خود در اینترنت را افزایش دهند. اما فرایند پرسونال برندینگ از طریق این شرکتها بسیار هزینهبر است. BrandYourself همین کار را برای شما انجام میدهد اما با هزینهای بسیار پایین، حتی شما میتوانید از نسخهی رایگان BrandYourself استفاده کرده و تقریبا هزینهای پرداخت نکنید.
BrandYourself چگونه کار میکند؟
در ابتدا brandyourself.com فقط روی آنالیز جستجوی گوگل کار میکرد. یعنی با جستجوی نام شما در گوگل نتایج آن را به نمایش میگذاشت و از شما میخواست که بین این نتایج انتخاب کنید که دوست دارید کدام صفحه نمایش داده شده و کدام یک حذف گردد و بر اساس انتخابهای شما، پیشنهاداتی را برای بهبود این نتایج میداد.
با مشهور شدن شبکههای اجتماعی نظیر لینکدین و فیسبوک، این امکان به سایت افزوده شده است که شما پروفایل خود در شبکههای اجتماعی را معرفی کنید، BrandYourself با بررسی این صفحات پیشنهاداتی را در جهت بهبود پروفایل میدهد. حتی اگر شما هیچ سایت یا پروفایلی نداشته باشید، این سایت به شما کمک میکند یک صفحهی معرفی برای خود بسازید. تمام این فرایند مخصوصا در نسخهی رایگان، کاملا خودکار است و پیشنهادات آن، مجموعهای از نکات سئو، موارد و نکات مهم در مورد هر شبکهی اجتماعی و استفاده از قوانین موجود در اینترنت برای تغییر نتایج گوگل یا حضور بهتر در دنیای وب است.
BrandYourself تمرکز خود را روی افراد متوسط جامعه و شرکتهای کوچک گذاشته است و هزینهی نسخه تجاری آن فقط ده دلار در ماه است. بخش مدیریت سایت بسیار جالب است و میزان موفقیت شما در پرسونال برندینگ آنلاین را به صورت گرافیکی نمایش داده و مراحل بعدی کار را نیز برای شما مشخص میکند. بسیاری از افراد توانستهاند با کمک این سایت حضور موفقتری در فضای آنلاین داشته باشند.
حضور در برنامه Shark Tank
پاتریک در سال ۲۰۱4 برای جذب سرمایه جدید، در برنامه Shark Tank شرکت کرد. یکی از برنامههای محبوب آمریکا که در آن افراد ایدهی خود را در برابر سرمایهگذاران مطرح میکنند و اگر نظر سرمایهگذاران جلب شود. آن ایده یا استارتاپ را به اصطلاح میخرند یا روی آن سرمایهگذاری میکنند.
در این برنامه دو نفر از چهار سرمایهگذار حاضر شدند روی این ایده سرمایهگذاری کنند و سرمایهگذاری یکی از بزرگترین پیشنهاد تاریخ این برنامه را مطرح کرد. او برای ۲۵ درصد از سهام BrandYourself مبلغ دو میلیون دلار را پیشنهاد داد. اما این پیشنهاد در نهایت توسط پاتریک رد شد. جالب اینجاست که زمانی که این برنامه ضبط میشد سایت BrandYourself حدود دو میلیون دلار درامد کسب کرده بود و چهل کارمند داشت اما تا پخش برنامه در سال ۲۰۱۵ درامد این استارتاپ به شش میلیون دلار رسیده بود و هفتاد نفر نیز برای این سایت کار میکردند.
درست است که پاتریک از این برنامه با جیبهای خالی برگشت اما حضور در Shark Tank این استارتاپ را مشهور ساخت و نگاهها را به سمت خود برگرداند.
این وبسایت اکنون بیش از ۵۰۰،۰۰۰ کاربر دارد که ۳۰ هزار نفر از آنها مشترک نسخهی تجاری BrandYourself هستند.
طراح تمامی شبکه های اجتماعی